FAQ - Nejčastější dotazy

Proč SEO od nás?

Máme svoje reference a u nás neproděláte ! Když chcete být na 1. straně, tak Vás tam prostě dostaneme a pokud tam nebudete, nebudeme Vám měsíčně fakturovat nic. Takže nic neriskujete. Navíc máme cenu mnohem levnější než většina konkurence. A proč? Protože u nás neplatíte drahé auto pana ředitele a neplatíte ani drahé auto zástupce ředitele, neplatíte ani honosné kanceláře…platíte jen odvedenou práci.

SEO a jeho cena?

Existuje celá řada firem, které se zabývají SEO optimalizací ale jen opravdu málo z nich nabízí garanci. Většina firem Vám naúčtuje do faktury spoustu položek a za SEO dáte na začátku i několik desítek tisíc. Pak Vám v průměru naúčtuji měsíčně alespoň 5.000 Kč a výsledek je kolikrát nejistý. Zdá se Vám to příliš drahé? Na jednu stranu ano, ale na druhou zase ne. Musíte si uvědomit, že pokud Vám někdo zvedne obrat klidně o několik stovek procent svou odměnu si zaslouží.

Jak zjistíte kolik Vás SEO optimalizace bude stát?

Dát nějaký jednotný ceník pro SEO prostě nejde! Někdy je SEO optimalizace jednoduchá a rychlá a někdy zase naopak složitá a zdlouhavá. Proto by nebylo správné kdyby stejnou cenu platili všichni. Mohli bychom to přirovnat k paušálům za telefon: Stačí Vám volat méně = platíte méně, Voláte více = platíte více.

Podle čeho teda zjistíte Vaší cenu?

To je jednoduché. Cenu určujeme podle Vašich konkurenčních stránek. Pokud na www.seznam.cz dáte hledat Vaše klíčové slovo například "Nábytek Třinec",

tak úplně dole na stránce vidíte celkový počet stránek na kterých se nalézá toto slovní spojení (tedy Vaše konkurence, nějaké články, diskuze atd.)
Vaší cenu tedy zjistíte když celkový počet stránek vydělíte číslem 1000. V našem příkladu tedy slovní spojení "Nábytek Třinec" stojí měsíčně 300 Kč, protože celkový počet stránek, na kterých se tato slova zobrazují je cca 320 336 viz obrázek níže.




Jak fungují vyhledávače ?

Mezi hlavní vyhledávače, které jsou používány na českém trhu patří Seznam.cz a Google.cz. Když do políčka pro vyhledávání zadáte nějaký výraz, například "nábytek Třinec", zobrazí se Vám stránka s výsledky, která obsahuje fulltextové a placené odkazy. Na fulltextové výsledky má vliv SEO a na placené má vliv nastavení samotných placených reklam.
Z níže přiloženého obrázku, by to mělo být patrné. V případě SEO se jedná o dlouhodobý proces optimalizace a úprav stránek a výsledky se projevují od cca 2 do 5 měsíců. PPC kampaně je možné spustit téměř okamžitě a jejich efekt je patrný během několika dní je však z pravidla dražší.

Jak a proč vybírat vhodná klíčová slova?

Analyzovat, která klíčová slova se hledají a která jsou zároveň konkurence schopná, je základní věc, které byste se měli ze začátku věnovat. Dejme tomu, že máte eshop s mp3 přehrávačema. Určitě nebudete optimaliovat hned ze startu třeba na KW "mp3" - sice je hojně vyhledávané, ale konkurence je zde tak vysoká, že nemáte šanci se dostat na přední místa. Proto je lepší omrknout nějaká jiná slovní spojení, která mají nižší konkurenci a půjde na ně lépe cílit.

Kde hledat vhodná klíčová slova? Ideální možností je Google AdWords od Google.

Ze kterých vyhledavačů a přes která klíčová slova přicházejí návštěvníci na můj web?

Je třeba analyzovat návštěvnost, statistiku klíčových slov a frází a vyhodnocovat je. Nejvšestrannější bezplatnou on-line službou pro analýzu návštěvnosti je v současnosti zřejmě Google Analytics

Kdy se SEO optimalizace mého webu projeví ve vyhledávačích?

Na tuto otázku je složité odpovědět. Nicméně obvykle se SEO optimalizace při správném vedení projeví do 1 měsíce od začátku prací. Záleží na mnoha faktorech, přičemž mezi hlavní patří konkurenčnost prostředí optimalizovaného webu, tedy v jaké oblasti se optimalizuje. Snadnější je provádět SEO optimalizace pro stránky s menší konkurencí než pro stránky se silnou konkurencí. Naše zkušenosti ukazují, že k dosažení prvních "rozumných" výsledků je zapotřebí 1-3 měsíce od začátku prací.

Lze si zaplatit přední pozice ve výsledcích vyhledávání?

Pokud to na nějakém "vyhledávacím" serveru lze, pak se nejedná o fulltext. Typickým příkladem je třeba Centrum.cz. Na fulltextových vyhledávačích jako Seznam.cz nebo Google.com si přední pozice v žádném případě nelze zaplatit. Jde si pouze objednat reklamy, které jsou viditelně odděleny od fulltextových výsledků.